Eternal czyli mapa wspólna
Na tej mapie walki prowadzone są pomiędzy trzema serwerami o dominacje nad centralnym zamkiem.
W tym dziale będą umieszczane przemyślenia i taktyki dotyczące tylko tej mapy.
Spisanie masy taktyk, dodatkowo zrobienie odpowiednich zdjęć to zajęcie nie na dni, a być może tygodnie. I nie na serwerze który idzie ku T9.
Dlatego ten dział zostawiam osobom które będą chciały skorzystać z tego poradnika na potrzeby swoich gildii i specjalnie dla nich( osób z gildii )
opisać swoje własne taktyki ( często tylko dla swojego grona ). Jak dodawać treść opisałem w dziale Inne
Wygląd mapy
Mapa Eternal składa się z trzech lokacji startowych, oraz centralnego zamku o który prowadzone są walki.
Wygląd mapy, oraz jej elementy przedstawia obrazek poniżej.
Legenda
c - karawana z zaopatrzeniem ( Dolyak). Dostarcza zaopatrzenie do wież, warowni i zamku.
w - wartownik ( pojedynczy npc). Strzeże drogi dla karawan.
s - obóz z zaopatrzeniem. Wytwarza zaopatrzenie. Bez obozów nie da się nic zbudować.
n - obóz NPC. Z tych obozów nasze obozy z zaopatrzeniem dostają dodatkowe jednostki ( wsparcie )
t - wieża. Często dobry punkt do ostrzału pobliskich fortyfikacji.
k - warownia. Posiada podwójne umocnienia. Ma możliwość budowy WP dzięki czemu da się poruszać szybciej po mapie.
kc - zamek. Najtrudniejsza fortyfikacja do zdobycia w grze.
Lowlands keep - czułe punkty.
1. Atak na mur katapultami
Bardzo częstym trikiem wykorzystywanym przez zorganizowane grupy na Eternalu jest przełamanie pierwszego muru katapultami.
Jest tam takie miejsce, w którym nie widać często przeciwnika ( jest ono dość odległe od drogi a dystans w grze jest mizerny).
Zaznaczyłem je zielonym okręgiem na obrazku. Zielone kropki w okręgu to katapulty. Katapulty ustawia się blisko muru, dzięki temu szybko można go zniszczyć.
2. Atak na mury zewnętrzne i wewnętrzne z Jerrifer's tower.
Jest to bardzo często stosowany atak. Na wzgórzu koło wieży buduje się ze dwa miotacze. I atakuje się ściany pokazane na rysunku.
3. Wewnętrzne miotacze.
Co zrobić jak weszliśmy do środka ( mamy tylko zewnętrzny mur zniszczony ), a obrona jest zażarta ( ale jednak ma mało zaopatrzenia)?
Wystarczy wybudować sobie miotacz w miejscu oznaczonym numerem 3 ( te kropki ) i spokojnie strzelać. Przeciwnik prawdopodobnie nie podejdzie
łatwo do tego miejsca. Jeśli wybuduje się miotacze lekko w tyle nie ma szansy z dołu trafiać AoE.
4. Na każdy atak jest kontr-atak.
Wystarczy wybudować miotacz w zaznaczonym miejscu numer 4 i plany ataku numer 2 i 3 są nie do wykonania. Atak numer 3 można zablokować
jedną dobrze wybudowaną balistą.
Co do ataku numer 1 blokowanie tego także jest łatwe budując wozy strzelnicze. Aczkolwiek nie musi być proste gdy jest tak duża grupka atakujących,
i mają pokrycie AoE na całą ścianę. Ale kilka wozów zniweczy atak. Pamiętaj że kilka nie jeden.
Zamek i jego zewnętrzny mur.
Zamek jest trudny do zdobycia. Często przy dobrym kontr-ataku nie da się strzelać z odległości. Jak zatem zniszczyć choć jeden mur?
Okazuje się że jest to naprawdę trywialne. Potrzebne są tylko dwie osobne ekipy. Jedna która pozoruje atak, a druga która go faktycznie wykonuje.
Obrazek poniżej pokazuje jak się niszy mur nie sprowadzając na siebie żadnej obrony.
Zamek ma to do siebie, że jest bardzo rozległy terytorialnie. Posiada trzy długie odcinki murów które są słabo kontrolowane. Jest jeden, który jest praktycznie nie kontrolowany. Widać go na obrazku. Wystarczy teraz, że jedna ekipa upozoruje atak i skupi obronę na sobie, a druga ekipa wejdzie do środka. Atak może być nawet nie zauważony. Do akcji od strony katapult powinny być zaprzęgnięte Golemy niszczące wewnętrzną bramę.